Kde je mé útočiště ?

1. 02. 2020 10:28:01
Proč přicházejí životní bouře ? Mají mne srazit na kolena nebo vytrénovat ? Kde hledat pomoc ? Mohu se povzbudit sám dobrými slovy ? Takové otázky mi tanou na mysli, když procházím situací, která mě drtí a nevím kudy kam.

"Bůh je mé útočiště, má síla, pomoc vždycky hotová" – připravená. Jeho slovo se dotýká mého srdce, "jeho ruka se chopila mé pravice." Je vedle mne. Jak je mi dobře v jeho blízkosti ! Protože u něho jsem v bezpečí. "Co mi může udělat člověk ?" Může ublížit mému tělu. Ale mé srdce je pro něj nedostupné. Kéž vidím Boží zástupy, kéž vnímá Boží moc, kéž spatřím Boži zřítelnici oka. Pak se přestanu třást strachem a můj krok bude pevný. Moře tu není od toho, aby mne pohltilo. Bouře je tu od toho, aby mne vytrénovala. Chvíle trápení obrací můj zrak od nepodstatných věcí k těm zásadním. Co je podstatnějšího než vztah plný důvěry a naděje k mému Stvořiteli ? Díky silnému poutu se pak neztratím, nenechám se zlákat na boční cestu. Cestu, která vede do zahynutí. Období klidu vypadá bezpečně. Člověk snadno přestane být opatrný. Jak snadno pak udělá špatné rozhodnutí, které pošpiní všechnu jeho předchozí dobrou práci. Bdělost a opatrnost jsou důležité vlastnosti Božího služebníka. A jak je získá a jak je posílí ? Díky nesnázím, kterými projde s pravicí vloženou do Boží ruky. "Žalm 73:23"

Král David procházel mnohými nesnázemi. Jeho vlastní syn usiloval o jeho život. Ač král, byl obklopen nepřáteli. Co dělat v takovém případě ? Může nás to srazit na kolena, můžeme někde v koutku plakat. Ale to není vůbec potřeba. To David věděl. Nadarmo nebyl pomazán svatým olejem. Byl si jist, že ten kdo ho povolal a pomazal, tak ho nenechal samotného v novém postavení. Proto prohlašuje ústy svého Pána: „Má ruka jej bude podpírat, má paže mu bude síly dodávat. Žalm 89:22“ Kde bral David jistotu, že tomu tak skutečně bude? Odvážím se tvrdit, že to Pán Bůh mu taková odvážná slova vložil do úst. Byl toho David hoden ? Jsme toho hodni my, aby nám Hospodin vkládal svá slova do úst ? V příběhu o Bileámovi jsem si uvědomil, že nejde o naši hodnost nebo nehodnost. Jde o Boží všemohoucnost. Pro našeho Pána neexistují žádná tabu, protože on panuje nade vším. Například Bileám nebyl zřejmě žádný andílek. Přesto do jeho úst vložil Hospodin slovo, které pak vyřídil moábskému králi Balákovi. Ergo kladivo když Pán Bůh ve své všemohoucnosti vložil své slovo takovému člověku, jako byl Bileám, může vložit své slovo do úst také králi Davidovi a také mě nebo tobě. Právě ve chvílích nejvyšší úzkosti můžeme očekávat to správné slovo od Boha, které nás povzbudí, podepře a provede skrze nebezpečí a nesnáze. Copak Pán Ježíš neslibuje svým věrným učedníkům: „Když vás budou odvádět a dávat do vězení, nedělejte si předem starosti, co máte říci, ale mluvte, co vám bude dáno v tu chvíli. Nejste to totiž vy, kdo mluví, ale Duch svatý.“ A to je i má osobní zkušenost. V době studií jsem diskutoval s učitelem filosofie. Na moji odpověď na jeho provokační otázku už tehdy neměl žádný proti argument. Můžeme se spolehnout, že správná a potřebná informace z Boži strany přijde právě včas.

http://www.obohu.cz/bible/

Autor: Pavel Král | sobota 1.2.2020 10:28 | karma článku: 6.96 | přečteno: 199x

Další články blogera

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 4.43 | Přečteno: 117 | Diskuse

Pavel Král

Svoboda

„Každý dělal, co uznal za správné.“ Není právě tohle svoboda? Netouží právě po tomto lidé? Aby je nic a nikdo neomezoval. A tak aby si konečně mohli dělat jen to, co sami chtějí!

17.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 6.17 | Přečteno: 131 | Diskuse

Pavel Král

Srdce je nebezpečná věc

Hospodin řekl Jozuovi: „Všechny obyvatele ... vyženu před Izraelci já sám. Jen přiděl zemi losem Izraeli za dědictví ...“ Tak mi při četbě tohoto pokynu vytanulo na mysli to, jak se říká úpravě státního rozpočtu – „porcování medvěda.“

10.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 72 | Diskuse

Pavel Král

Jak uslyšet Pána Boha

Když jsem v sobotu četl: „Kéž neslyším už hlas Hospodina, svého Boha ...," tak jsem si uvědomil, jak mi připadá Hospodinovo slovo vzácné. A teď mám na mysli přesně to, co Izraelci odmítli na hoře Choréb. Mám na mysli slovo, ...

3.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 5.61 | Přečteno: 114 | Diskuse

Další články z rubriky Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma článku: 8.39 | Přečteno: 251 | Diskuse

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma článku: 11.60 | Přečteno: 313 | Diskuse

Richard Mandelík

Jeden podařený slavnostní koncert k roku české hudby

Koncert až na dvě zajímavé výjimky vokální a celý věnovaný památce české skladatelky Slávy Vorlové (1894—1973)), tudíž dnes užito jen její hudby a občas i textů.

25.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 46 | Diskuse

Ladislav Kolačkovský

Rytíři Sacher-Masochové v Praze, c. a k. úředníci a milostné vášně

Na Olšanských hřbitovech je hrobka rytířů Krticzků von Jaden. A tam odpočívá i vlastní sestra slavného Sachera-Masocha, díky němuž vzniklo slovo masochismus. Barbara von Sacher. O rodu rytířů Sacher-Masoch a Krticzků.

24.3.2024 v 19:47 | Karma článku: 18.06 | Přečteno: 347 | Diskuse

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 4.43 | Přečteno: 117 | Diskuse
Počet článků 186 Celková karma 5.71 Průměrná čtenost 140

řadový člen Církve bratrské

Bible, kde jsi

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...