Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nezatahujte mne do toho !

"Uval na Hospodina cestu svou, a slož v něm naději, onť zajisté všecko spraví." Žalmy 37:5 To jsou ústřední slova, která mě v poslední době provázejí. A já s nimi počítám. Možná, že s nimi počítám až příliš samozřejmě.

Jan 2:1-5 'Třetího dne se v Káně Galilejské konala svatba. Byla tam i Ježíšova matka

2  a na svatbu byl pozván také Ježíš a jeho učedníci.

3  Když začalo docházet víno, Ježíšova matka mu řekla: "Nemají víno."

4  "Ženo, co ode mě chceš?" odpověděl jí Ježíš. "Má chvíle ještě nepřišla."

5  Jeho matka pak řekla služebníkům: "Udělejte, cokoli vám řekne."'

 

„Uval na Hospodina cestu svou, a slož v něm naději, onť zajisté všecko spraví.“ Žalmy 37:5

To jsou ústřední slova, která mě v poslední době provázejí. A já s nimi počítám. Možná, že s nimi počítám až příliš samozřejmě. Občas se mi stane, že si něco nadrobím. Mohu si za to sám. A co udělám ? Řeknu si. Dobře mi tak, teď si to po zásluze sním pěkně sám. Ne ! Já rozhodně netoužím po tom strávit zbytek života v nesnázích nebo v nekonečně marném úsilí jako Sysyfos. Chci se dostat ze všeho toho svrabu, kam jsem se dostal vlastní vinou. A tak přicházím jako Marie k Ježíšovi během svatby v Káni Galilejské. Nebo jako žalmista k Hospodinu v plné důvěře, že když na něho uvalím své potíže, tak on mi je nehodí zpátky na hlavu. Což bych si mimochodem plně zasloužil. Ne. On si nechá všechno naložit na svá bedra. Uchopí inkriminovaný úsek mého života do svých rukou a spraví ho. Dá ho do pořádku. Už se nemusím v noci budit hrůzou. Už nemusím každé ráno vstávat nevyspalý. Ale díky Božímu zásahu si mohu odpočinout. A můj život je znovu naplněn pokojem a radostí.

Nedávno jsem se dostal do opačné pozice. Někdo za mnou přišel, a říkal: "Pavle, něco se mi nedaří. Potřebuji, abys mi to pomohl dát dopořádku." A já jsem odpověděl: "Proč já bych měl do této věci zasahovat ? Vždyť mě osobně se to nijak netýká." A tak jsem dštil svoji spravedlnost na svého bližního a vůbec jsem se nestyděl. V té chvíli lidsky spravedlivého hněvu jsem zapomněl, že sám jsem byl již mnohokrát v roli prosebníka. A byl jsem vždy vyslyšen.

Tak mi to čím dál víc připadá jako podobenství o dlužníkovi. O dlužníkovi, kterému byl odpuštěn obrovský obnos, ale on sám nedokázal odpustit drobnou částku někomu jinému.

Těším se na chvíli, kdy se naučím přistupovat ke každé žádosti nebo prosbě o pomoc stejně, jako to činí můj nebeský Otec. On prosebníka neodmítne. Pro každého má laskavé slovo a povzbuzení. Naivně jsem si myslel, že už takový jsem. Netušil jsem, jak daleko mám k Božímu vzoru.

Pojďme v dnešní poslední prosincovou neděli přemýšlet o tom, kolik laskavé pomoci jsme již přijali. A kolik podobné laskavosti dlužíme těm, které máme rádi. A prosme za to, aby nás příležitosti, kdy můžeme druhým pomoci nezaskočili nepřipravené. Amen.

Autor: Pavel Král | neděle 27.12.2020 13:00 | karma článku: 7,74 | přečteno: 272x
  • Další články autora

Pavel Král

Moudrost

„... moudrost, kterou mu Bůh vložil do srdce.“ To mě zaujalo. Copak Hospodin už nenaplnil srdce Šalomouna moudrostí až po okraj? Během setkání v Gibeónu přece takové zaslíbení dostal. 2 Paralipomenon 1:11-12 A to se hned také ...

21.4.2024 v 13:00 | Karma: 5,06 | Přečteno: 101x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Ztráta přináší zisk

Po přečtení této kapitoly knihy Paralipomenon jsem si uvědomil, že jsem si přitom nevšiml ani slova protestu. Pisatel se neptá proč? Nic nevyčítá, ani proti ničemu neprotestuje. V tomto postoji vnímám takový jobovský pohled:

14.4.2024 v 13:00 | Karma: 5,13 | Přečteno: 148x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Správné místo a čas

Elíša řekl svému mládenci Géchazí: „Copak je čas brát stříbro a brát šaty a olivoví či vinice, brav či skot, otroky či otrokyně?“ A já jsem si okamžitě vzpomněl na slova z knihy kazatel: „... je čas kameny rozhazovat i čas kameny...

7.4.2024 v 13:00 | Karma: 6,21 | Přečteno: 136x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Světlo mých dní

Během jedné mé zkoušky z Lineární algebry přišel za profesorem Holendou jeho známý. A z úst zkoušejícího zaznělo: „Vítej světlo mých dní.“ Tento výraz mi utkvěl v paměti po celý další život. A představoval jsem si, jak uprostřed..

31.3.2024 v 13:00 | Karma: 6,88 | Přečteno: 172x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma: 5,67 | Přečteno: 167x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Promluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:21

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny proběhne tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci zřejmě...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  10:15

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  10:13

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

SOCDEM žene Paroubkovu suverenitu k soudu. Žádá její vyřazení z voleb

25. dubna 2024  10:13

Sociální demokracie (SOCDEM) tvrdí, že koalice ČSSD, kterou ministerstvo vnitra zaregistrovalo pro...

  • Počet článků 190
  • Celková karma 4,57
  • Průměrná čtenost 138x
Jsem křesťan a bible je pro mne čím dál tím více vzácnější knihou. V poslední době ji opakovaně čtu od začátku až do konce a pokaždé díky Bohu objevím něco nového, co mě osloví. A právě to předkládám čtenářům tohoto blogu. Více o bibli zde: https://bible-kde-jsi.webnode.cz/

Seznam rubrik

Oblíbené stránky