Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hospodinova píseň

Při četbě tohoto Božího slova jsem si uvědomil, že se této písni obvykle říká Mojžíšova. A ono je to jinak. Četli jsme: „Nyní jim napiš tuto píseň a nauč ji syny Izraele, vlož ji do jejich úst, aby tato píseň byla mým svědkem ...

Deuteronomium 31:15-22

Deuteronomium 32:19-22

Deuteronomium 32:39-4

Při četbě tohoto Božího slova jsem si uvědomil, že se této písni obvykle říká Mojžíšova. A ono je tomu jinak. Četli jsme: „Nyní jim napiš tuto píseň a nauč ji syny Izraele, vlož ji do jejich úst, aby tato píseň byla mým svědkem proti synům Izraele.“ „Nyní … napiš …“ Na rozdíl od desatera, písařem je Mojžíš. Ale autorem je sám Bůh.

Díky tomu jsem si uvědomil, jak si vážím každého pisatele duchovní písně nebo chvály. A věřím, že inspirací je dobrá myšlenka, kterou vložil do jeho mysli Duch svatý. Ale co se týče autorství a inspirace Hospodinovy písně. Zde už nejde o víru, ale jde o svědectví. Svědky byli Mojžíš a Jozue. Oba stáli ve stanu setkávání. „Hospodin se ukázal ve stanu v oblakovém sloupu. Oblakový sloup zůstal stát u vchodu do stanu.“ Deuteronomium 31:15 A právě z tohoto oblaku Hospodin vyslovil slova své písně. A o této písni Mojžíšovi přikázal: „Nyní jim napiš tuto píseň a nauč ji syny Izraele, vlož ji do jejich úst, aby tato píseň byla mým svědkem proti synům Izraele.“ Deuteronomium 31:19

V této souvislosti jsem nedávno slyšel z úst jednoho člověka: „A tato píseň je určitě inspirovaná Duchem svatým.“ Jednalo se nahrávku písně na internetu od autora, kterého jsem neznal. Pozorně jsem ji poslouchal. A musím přiznat, že jsem měl určité pochybnosti. Jsou opravdu tato slova přímým Božím textem ? Je tato melodie skutečně srovnatelná s tou, která zní před Božím trůnem ? Byl jsem z ní hodně zklamaný. Ale když se vrátíme k písni Hospodinově, tak nemusíme mít žádné obavy o autorství. Mojžíš i Jozue nám dosvědčili, že to Pán Bůh promluvil. To Hospodin se pustil do tvorby této písně. A to mě znovu povzbuzuje. Když se Hospodin rozhodl vytvořit píseň, tak je správné Ho napodobit. Pokud se člověk pouští do práce na duchovní písni nebo chvále, je to zcela v pořádku. V Božích očích je to správná a dobrá činnost. Stojí za to, se jí věnovat. Není to ztracený a promarněný čas. Vždyť sám Bůh věnoval svůj vzácný čas této práci.

A celá tato píseň je doslova plná vzácných Božích myšlenek. Mě však zvláště zaujal jeden verš. Už jsme ho četli, ale já ho připomenu: „Nyní pohleďte, že já, já jsem to, a není Bůh mimo mě. Já nechávám zemřít a oživuji, zdeptal jsem, já i uzdravím; není, kdo by vysvobodil z mé ruky.“ Deuteronomium 32:39 „Není, kdo by vysvobodil z mé ruky.“ V překladu Bible 21 čteme: „z mé ruky vás nikdo nevyrve!“ Rozumím tomu tak, že Boží ruka funguje jako neprostupný val. Nikdo se nedostane dovnitř. Nikdo nemůže ohrozit Boží lid, když jsou obklopeni Božíma rukama. Ale funguje to i obráceně. To v případě, že se Pán Bůh rozhodne aktivně zastat svého lidu proti nepřátelům. Pak se z laskavých a ochraňujících rukou stanou ruce trestající.

Smutný je pak případ, kdy zabloudí samotný Boží lid. Když začne svého Stvořitele provokovat svými činy. Pak i pro tento milovaný lid platí stejná slova. Ruce, které ho chránili, ho budou také trestat. Ale právě do takové situace zaznívá verš, který mě zaujal. Hospodin prohlašuje: „Já nechávám zemřít a oživuji, zdeptal jsem, já i uzdravím;“ Vidíte tu dvojí funkci Božích rukou ? Úplně stejné ruce a v jednom případě zdeptají nebo zraní (Bible21) a ve druhém případě uzdraví. V jednom případě zahubí nebo dají smrt (Bible21) a ve druhém oživí. Jak mohou stejné ruce dělat věci zlé i dobré ? Jak může Pán Bůh nejen dopustit, ale také udělat věc dobrou i zlou ? Dokonce jsme četli: „Mým hněvem byl zanícen oheň, plane až do nejhlubšího podsvětí a stráví zemi i její úrodu, spálí základy hor.“ Deuteronomium 32:22 Takže v případě potřeby Pán Bůh neváhá použít k trestu i samo podsvětí ? Jak je to možné ?

Znovu jsem si uvědomil, že moje představa o Pánu Bohu. Moje představa o jeho možnostech a jeho moci, je značně omezená. Pořád se Hospodina snažím posuzovat podle svých vlastních možností. Podle svých schopností a své moci. Vlastně spíš podle svých slabostí a proher. Dobře vím, že já bych si nic takového dovolit nemohl. Já se nemohu přiblížit ke zlému, aniž bych byl sám zasažen. Aniž bych prohrál a byl zatažen do jeho tenat a závislostí.

Pán Bůh má však zcela jiné možnosti. Protože jeho moci a velení je podřízeno i samo peklo. Proto jeho prvorozený Syn sestoupil do pekel. Hovořil tam s duchy lidí, kteří zemřeli během potopy. A nezůstal tam. Ale vystoupil ke svému nebeskému Otci. Spočinul vedle Něho. A připravil svým věrným místa k bydlení.

Chtěl bych proto sebe i vás povzbudit ke zdravému myšlení o Božích možnostech. Přestaňme posuzovat Hospodina podle svých měřítek. V žádném případě nebude stačit jejich stupnice. Boží možnosti jsou našimi měřítky nezměřitelné. A to je dobře. Jak by nám mohl pomoci takový Bůh, kterého bychom dokázali postihnout svým rozumem ?

To vzácné, čeho se chci držet. Z čeho chci čerpat svoji naději. Na co se chci spolehnout je to, že Pán Bůh se pohybuje mimo mé možnosti. Jeho myšlení, jeho rozhodnutí, jeho činy jsou pro mne nepochopitelné. Nedokážu je domyslet. Nedokážu je také nějak omezit nebo jim zabránit. A to platí o každém člověku i o každé duchovní bytosti. Zjednodušeně řečeno: Na našeho Pána Boha „je každý krátký.“ A platí to i naopak: Žádná věc není pro našeho Pána tak velká. Žádný člověk nebo duchovní bytost nemá takové schopnosti, aby se vymanili z Boží pravomoci. Nikdo nemůže nic udělat, aby mu to Hospodin před tím nedovolil.

Musím se otevřeně přiznat, že nerozumím všemu. Nemám také odpověď na otázku proč. Proč Pán Bůh dovolil to či ono. Ale i když nerozumím, přesto nepřestávám důvěřovat. Je to slepá víra ? Ne! Je to víra, který vyvěrá z Božího slova, ze zkušenosti vlastní i druhých. Je to víra, kterou jsem přijal jako dar do svého srdce. A takovou víru bych přál i každému z vás. Amen.

.

Autor: Pavel Král | neděle 15.8.2021 13:00 | karma článku: 0 | přečteno: 75x
  • Další články autora

Pavel Král

Moudrost

„... moudrost, kterou mu Bůh vložil do srdce.“ To mě zaujalo. Copak Hospodin už nenaplnil srdce Šalomouna moudrostí až po okraj? Během setkání v Gibeónu přece takové zaslíbení dostal. 2 Paralipomenon 1:11-12 A to se hned také ...

21.4.2024 v 13:00 | Karma: 5,08 | Přečteno: 103x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Ztráta přináší zisk

Po přečtení této kapitoly knihy Paralipomenon jsem si uvědomil, že jsem si přitom nevšiml ani slova protestu. Pisatel se neptá proč? Nic nevyčítá, ani proti ničemu neprotestuje. V tomto postoji vnímám takový jobovský pohled:

14.4.2024 v 13:00 | Karma: 5,13 | Přečteno: 148x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Správné místo a čas

Elíša řekl svému mládenci Géchazí: „Copak je čas brát stříbro a brát šaty a olivoví či vinice, brav či skot, otroky či otrokyně?“ A já jsem si okamžitě vzpomněl na slova z knihy kazatel: „... je čas kameny rozhazovat i čas kameny...

7.4.2024 v 13:00 | Karma: 6,21 | Přečteno: 136x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Světlo mých dní

Během jedné mé zkoušky z Lineární algebry přišel za profesorem Holendou jeho známý. A z úst zkoušejícího zaznělo: „Vítej světlo mých dní.“ Tento výraz mi utkvěl v paměti po celý další život. A představoval jsem si, jak uprostřed..

31.3.2024 v 13:00 | Karma: 6,88 | Přečteno: 172x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma: 5,67 | Přečteno: 167x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 190
  • Celková karma 4,95
  • Průměrná čtenost 138x
Jsem křesťan a bible je pro mne čím dál tím více vzácnější knihou. V poslední době ji opakovaně čtu od začátku až do konce a pokaždé díky Bohu objevím něco nového, co mě osloví. A právě to předkládám čtenářům tohoto blogu. Více o bibli zde: https://bible-kde-jsi.webnode.cz/

Seznam rubrik

Oblíbené stránky