Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všichni jsme v Božích rukou

Četli jsme: „Avšak i když budou v zemi svých nepřátel, nezavrhnu je a nezprotivím si je, …“ Rozumím tomu tak, že Izraelci měli zůstat Božím lidem, ať provedou, co provedou. Připomíná mi to zaslíbení o církvi: „ani brány pekelné...

Leviticus 26:39-45

Leviticus 27:1-2,26-29

... ji nepřemohou.“ Matouš 16:18 A já k tomu často přidávám: Ani nevěrní služebníci církev nezničí. A právě to mi rezonuje s Božím zaslíbením pro Izrael. Ani Izraelci sami nedokáží zničit smlouvu, kterou s nimi Hospodin uzavřel. Takže Hospodin zůstane jejich Bohem a oni zůstanou Božím vlastnictvím.

Proč je to tak důležité? Proč to vůbec zmiňuji? Jednak je to protiváha takovému tomu kainovskému postoji. Mám na mysli jeho prohlášení: „Většíť jest nepravost má, než aby mi odpuštěna býti mohla.“ Genesis 4:13 Obávám se, že i nás někdy taková myšlenka napadne. Buď v souvislosti s námi samými nebo v souvislosti s druhými lidmi. A tak buď odsoudíme sami sebe nebo ty druhé. A právě proti tomuto postoji nebo dokonce prohlášení stojí ten Boží postoj – to Boží prohlášení: „ … nezavrhnu je a nezprotivím si je, …“

Nepomyslíme si okamžitě: „A kde je potom spravedlnost? Neměl by každý dostat to, co si zaslouží?“ Mohl bych tyto připomínky odbýt citací bible: „Smiluji se, nad kým se smiluji.“ Římanům 9:15 Víme tedy, že smilování je plně v Boží kompetenci. A Hospodin si do svého rozhodnutí nenechá nikoho mluvit.

Ale můžeme si to představit jako náš postoj k našemu starému autu. Pokud se porouchá a my přitom řekneme, že nás zlobí. Přitom obvykle selže zrovna ve chvíli, kdy naše auto nejvíc potřebujeme. Co potom uděláme? Hodíme to do šrotu?

V této souvislosti si vzpomínám na jednu naši cestu za návštěvou. Měli jsme před sebou několik stovek kilometrů. Najednou se ozvala rána a jen tak tak, že jsem udržel auto na dálnici. Zajel jsem ke kraji. Při pohledu na spodek jsem viděl v oblasti motoru plápolající oheň. Navíc jsem díky stresu nemohl přijít na to, jak spustit ruční hasicí přístroj. Naštěstí s Boží pomocí oheň uhasnul sám. Co jsem pak udělal? Nechal jsem auto odvézt, sehnal jsem náhradní motor a nechal to opravit. A to se přitom jednalo pouze o neživou věc.

Neměl by se tedy Hospodin zachovat podobným způsobem, když mezi jeho vlastnictví patří živí lidé? Neměl by i on udělat všechno proto, aby spravil to, co se v člověku zrovna pokazilo? Doufám, že se všichni shodneme na tom, že ano. Protože právě díky tomuto Božímu přístupu na naší zemi ještě stále nějací lidé jsou.

To druhé, co mě dnes zaujalo, je uvedeno v závěru poslední kapitoly třetí Mojžíšovi: „Všechno klaté je velesvaté a náleží Hospodinu.“ To jsem si nikdy neuvědomil. Jestliže se v Izraeli někdo tak provinil, že byl prohlášen jako klatý, tak i přesto nebo právě proto zůstával Božím vlastnictvím. Stal se tak výhradním Božím vlastnictvím. Nemohl být vykoupen ani vyměněn. Hospodin se takového člověka nevzdal. Nenechal ho vyhnat na poušť jako kozla pro Azázela. Leviticus 16:10,22 Tento člověk se dostal plně do Božích rukou. A to více než všichni ostatní. Jeho život na zemi skončil. Otázkou zůstalo, co se dělo s jeho duší dál?

První, co mě napadlo, bylo toto: Za každé provinění byl obětován život. Tak byla vina smyta. Člověk zemřel a tak byl potom před Pánem Bohem čistý a bez viny. Pokud by tomu tak bylo, tak by všichni lidé byli před Pánem Bohem čistí, protože všichni lidé jednou zemřou.

A pak jsem si uvědomil, že se Pán Ježíš setkal s duchy zemřelých po potopě v pekle. 1 Petrův 3:19-20 Takže to znamená, že smrt člověka nijak neočišťuje. Pro jeho duchovní zdraví nic neznamená. Je to jen přechod z jedné existence do té druhé. Přitom jeho skutky nebudou očištěny jeho smrtí. Budou takové, jaké byly před tím, než zemřel.

A tak nám nyní zůstává jen naděje. Naděje, že se Hospodin nad námi smiluje. Protože jsme a zůstaneme v Božích rukou. Nic a nikdo nás z těchto rukou nevyprostí. To je dobrá zpráva pro ty z nás, kteří Hospodinu důvěřují a tak Mu svěřili své životy. Amen.

Autor: Pavel Král | neděle 18.2.2024 13:00 | karma článku: 0 | přečteno: 86x
  • Další články autora

Pavel Král

Mít tak odvahu se vrátit

A příběh krále Menaše dále pokračuje. Pustil se potom do stavby hradeb kolem Jeruzaléma. Odstranil z chrámu všechny cizí bohy a sochy. „Opravil Hospodinův oltář a obětoval na něm oběti pokojné a oběť díků.“ 2 Paralipomenon 33:16

28.4.2024 v 13:00 | Karma: 3,53 | Přečteno: 56x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Moudrost

„... moudrost, kterou mu Bůh vložil do srdce.“ To mě zaujalo. Copak Hospodin už nenaplnil srdce Šalomouna moudrostí až po okraj? Během setkání v Gibeónu přece takové zaslíbení dostal. 2 Paralipomenon 1:11-12 A to se hned také ...

21.4.2024 v 13:00 | Karma: 5,12 | Přečteno: 106x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Ztráta přináší zisk

Po přečtení této kapitoly knihy Paralipomenon jsem si uvědomil, že jsem si přitom nevšiml ani slova protestu. Pisatel se neptá proč? Nic nevyčítá, ani proti ničemu neprotestuje. V tomto postoji vnímám takový jobovský pohled:

14.4.2024 v 13:00 | Karma: 5,13 | Přečteno: 148x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Správné místo a čas

Elíša řekl svému mládenci Géchazí: „Copak je čas brát stříbro a brát šaty a olivoví či vinice, brav či skot, otroky či otrokyně?“ A já jsem si okamžitě vzpomněl na slova z knihy kazatel: „... je čas kameny rozhazovat i čas kameny...

7.4.2024 v 13:00 | Karma: 6,21 | Přečteno: 136x | Diskuse| Kultura

Pavel Král

Světlo mých dní

Během jedné mé zkoušky z Lineární algebry přišel za profesorem Holendou jeho známý. A z úst zkoušejícího zaznělo: „Vítej světlo mých dní.“ Tento výraz mi utkvěl v paměti po celý další život. A představoval jsem si, jak uprostřed..

31.3.2024 v 13:00 | Karma: 6,88 | Přečteno: 172x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 191
  • Celková karma 4,84
  • Průměrná čtenost 137x
Jsem křesťan a bible je pro mne čím dál tím více vzácnější knihou. V poslední době ji opakovaně čtu od začátku až do konce a pokaždé díky Bohu objevím něco nového, co mě osloví. A právě to předkládám čtenářům tohoto blogu. Více o bibli zde: https://bible-kde-jsi.webnode.cz/

Seznam rubrik

Oblíbené stránky